Heldag borta

Idag gick jag hemifrån vid halvnio och kom hem strax före fyra typ. Började med att lämna Alex på dagis. Första morgonen som han INTE grät när jag lämnade honom!!! Kändes skönt att gå därifrån då, jag kunde till och med vinka åt honom genom fönstret. Han var så söt när han stod där och kikade ut på mej, tänk att just vi fick världens sötaste lilla kille.
Nåväl, efter det var det dags för cellprov- inte en sån skojig upplevelse precis men nödvändig. Och snabbt går det ju med. Sen gick jag hem till Sussie och lekte med Theo och gullade lite med Tindra innan det var dags att hämta Alex. Jag hämtade honom redan efter lunch så han fick sova ute i vagnen. Han tycker ju att det är så skönt så jag försöker göra det så ofta som jag har möjlighet. Det snöade ute och var inte alls nåt prommisväder så han fick stå utanför Sussies köksfönster medans vi satt inne och åt lunch och drack the/kaffe.

Ikväll har hela familjen varit på bokrean på Åhléns och fyndat lite. Sista Harry Potter till mej, två kokböcker till pappan och en bok om bilar och en om djur till minstingen.

Idag har jag fått mitt sjukintyg, jag ska till AF och lägga upp handlingsplan snart. Skulle prata med en tjej som pluggar till socionom först och höra vad hon tycker om utbildningen och sådär. Sen ska vi försöka fixa en praktikplats av nåt slag inom det.
Thomas ska ta med intyget till jobbet och kopiera det inatt så ska jag skicka originalet till FK sen. Sen är det bara att hålla tummarna att det går igenom så jag får sjukpenning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0