En kasse medicin, tack!

Nä riktigt så illa var det väl kanske inte, men det börjar bli mycket nu. Han tyckte inte jag skulle hålla på och småhatta med medicin som jag gjort utan ta kontinueligt för att inte få nedgångar. Så... såhär ser medicinlistan ut fr.om nu:
Alvedon Forte, 1 g 3-4 ggr/dag
dubbla dosen (40 g) Citalopram varje morgon
Diklofenak 2 ggr/dag (det var mer vid behov)
Dexofen kunde jag fortfarande ta om det var för jäkligt, gärna kombinerat med alvedon.
Norflex (muskelavslappnande) till natten
Tryptizol till natten om 3 veckor (jag måste höja citalopramen först, blir för mkt att både höja den och börja med tryptizol samtidigt) När tryptizolen kommit upp i full verkan efter ca 3 veckor skulle jag kunna ta bort Norflexen iaf.

Plus Zonsalvan då som jag använder punktvis om jag t.ex ansträngt axlarna eller så.

Därtill blev jag sjukskriven på halvtid två månader framåt, för att se om medicinerna får bukt med det värsta och om det blir bättre när våren och värmen kommer. Han skulle även skicka diagnos (kroniskt värksyndrom/fibromyalgi) samt utlåtande om att jag ej kan ha fysiskt tunga jobb till AF.

Det känns bra nu, känns som om jag fått mer hjälp och framförallt en DIAGNOS!!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaha du har en blogg till här ja... va bra att det gick bra hos läkarn, hoppas du har mått skapligt idag idet härliga vår vädret:)

2008-02-20 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0